Foto - logo

Aktualita

Průzkum: Koncept kryté tržnice v Brně

09/16/2008 - Podmínky, bariéry a možné strategie podpory prodeje regionálních zemědělských, potravinářských a řemeslných produktů, s důrazem na koncept kryté tržnice pro producenty z Jihomoravského kraje

Interní zpráva v rámci projektu číslo 2B06126 "Ochrana krajinného rázu jako podstatného rysu české kulturní krajiny", který je součástí Národního programu výzkumu II, programu "2B - Zdravý a kvalitní život".

Cílem výzkumu bylo posoudit proveditelnost projektu kryté tržnice v Brně (např. v dnes prázdném objektu Malá Amerika u brněnského hlavního nádraží), kde by našli odbyt pro své produkty drobní zemědělci, producenti potravin a řemeslníci z Jihomoravského kraje, případně zvážit další možnosti podpory odbytu produktů této cílové skupiny. Použité metody zahrnovaly sondu mezi potenciálními prodejci, rozhovory s klíčovými osobnostmi a legislativní rešerši problematiky. Konkrétně jsme se snažily zodpovědět tyto otázky:

1. Jak zajistit, aby na tržnici směla prodávat pouze cílová skupina – drobní zemědělci, producenti potravin a řemeslníci z Jihomoravského kraje? Jaké právní formy a postupy jsou zde vhodné?
2. Jak by hygienické a veterinární legislativní požadavky ovlivnily vybavení tržnice, jaké by kladly požadavky na samotné prodejce i na provozovatele tržnice?
3. Jaké je stanovisko zástupců cílové skupiny k uvedenému projektu?
4. Jaké jsou přínosy a rizika možné kryté tržnice? Jaké jsou další možnosti podpory odbytu drobných místních zemědělců, řemeslníků a zpracovatelů potravin v Jihomoravském kraji?

Soubor ke stažení:

Autor: Naďa Johanisová

esf, eu tento projekt je spolufinancován evropským sociálním fondem EU a státním rozpočtem české republiky eea grants, norway grants podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje občanské společnosti